Algemene voorwaarden Kantoor4all

Bij Kantoor4all zijn wij trots op onze producten en service en willen wij er zeker van zijn dat onze klanten tevreden zijn met hun aankoop. Daarom hebben wij een aantal algemene voorwaarden opgesteld die gelden voor elke aankoop die u bij ons maakt. In deze algemene voorwaarden vindt u als (potentiële) koper informatie over onze afkoelingsperiode, annuleringsbeleid, retourprocedure, klachtenbeleid en nog veel meer. Het is belangrijk om deze voorwaarden door te nemen voordat u een aankoop bij ons doet, zodat u weet wat u kunt verwachten van ons. Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)765419066 of via email: info[AT]kantoor4all.nl.

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

1. Kantoor4all.nl: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, onderdeel van Planservice B.V., gevestigd aan Waterviolier 166, 4823 MA te Breda, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 59470925.
2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Kantoor4all.nl een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
3. Consument: een Klant, natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
4. Partijen: Kantoor4all.nl en de Klant gezamenlijk.
5. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Kantoor4all.nl zich jegens de Klant heeft verbonden tot de verkoop en levering van Producten, inclusief eventuele montage daarvan.
6. Overeenkomst op Afstand: een Overeenkomst die tussen Kantoor4all.nl en een Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van Kantoor4all.nl en de Consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand, zoals een Overeenkomst met een Consument die rechtstreeks middels de webwinkel van Kantoor4all.nl wordt gesloten. Een Overeenkomst is aldus geen Overeenkomst op Afstand indien daarbij door Kantoor4all geen georganiseerd systeem voor communicatie op afstand wordt gebruikt, bijvoorbeeld in het geval de Consument de contactgegevens van Kantoor4all.nl op internet of in een telefoonboek opzoekt en telefonisch een bestelling plaatst.
7. Producten: de in het kader van de Overeenkomst door Kantoor4all.nl aan de Klant te leveren zaken, waaronder, doch niet uitsluitend, uiteenlopende kantoormeubelen begrepen kunnen zijn.
8. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Kantoor4all.nl, iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
2. De eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welke benaming dan ook aangeduid, zijn niet op de Overeenkomst van toepassing. Deze worden door Kantoor4all.nl in een voorkomend geval uitdrukkelijk van de hand gewezen.
3. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, afwijkt van het bepaalde in deze algemene voorwaarden, geldt hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
4. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, tast de geldigheid van de overige bedingen niet aan. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

1. Elk aanbod van Kantoor4all.nl (waaronder zijn aanbod in zijn webwinkel en zijn offertes mede begrepen) is vrijblijvend en onder voorbehoud van (prijs)wijzigingen. Kantoor4all kan zijn aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na aanvaarding daarvan door de Klant, nog herroepen.
2. De Klant kan geen rechten ontlenen aan een aanbod van Kantoor4all dat een kennelijke fout of vergissing bevat.
3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat de Klant het aanbod van Kantoor4all, op de eventueel daartoe door Kantoor4all aangewezen wijze, heeft aanvaard. Indien de aanvaarding van de Klant afwijkt van het aanbod van Kantoor4all, komt de Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Kantoor4all uitdrukkelijk en Schriftelijk anders aangeeft. Een bestelling gedaan middels de webwinkel van Kantoor4all zal, onverminderd het bepaalde in lid 1, per e-mail aan de Klant worden bevestigd.

ARTIKEL 4. | HERROEPINGSRECHT

1. Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het volgende lid, kan de Consument een Overeenkomst op Afstand tot 14 dagen na ontvangst van de Producten, zonder opgave van redenen geheel of gedeeltelijk herroepen.
2. De Consument heeft geen herroepingsrecht bij volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
3. De Consument kan de Overeenkomst op Afstand herroepen door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door Kantoor4all aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Kantoor4all. Zo spoedig mogelijk nadat Kantoor4all in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst op Afstand te herroepen en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Kantoor4all de herroeping van de Overeenkomst op Afstand per e-mail bevestigen.
4. Gedurende de termijn als bedoeld in lid 1 dient de Consument zorgvuldig om te gaan met de te retourneren Producten en de verpakking daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
5. Indien de Consument van het herroepingsrecht gebruik maakt, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Kantoor4all geretourneerd te worden.
6. De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van de Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 4. Kantoor4all is gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze te verrekenen met de eventueel van de Consument reeds ontvangen betaling.
7. Teruglevering van de Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument de Overeenkomst op Afstand conform het bepaalde in lid 3 heeft herroepen.
8. Indien de Consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen de kosten van retournering van de Producten voor rekening van de Consument.
9. Kantoor4all zal de eventueel reeds van de Consument ontvangen betaling met betrekking tot het gedeelte van de bestelling dat wordt geretourneerd, minus de eventuele waardevermindering en eventuele montagekosten, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de Overeenkomst op Afstand aan de Consument terugbetalen, mits de Producten door Kantoor4all zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden. Terugbetaling geschiedt aan de hand van dezelfde betaalmethode als waarmee betaling door de Consument heeft plaatsgevonden.
10. Indien slechts ten aanzien van een gedeelte van de bestelling het herroepingsrecht wordt toegepast, dan komen de eventuele verzendkosten die door de Consument in eerste aanleg zijn betaald, niet voor restitutie of kwijtschelding in aanmerking. Voorts is Kantoor4all niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen indien de Consument bij de bestelling uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door Kantoor4all aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.

ARTIKEL 5. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT IN HET ALGEMEEN

De Klant is gehouden om alle informatie die voor de opzet en uitvoering van de Overeenkomst redelijkerwijs relevant is, zo spoedig mogelijk als voor die opzet c.q. uitvoering van de Overeenkomst is vereist, volledig en op de eventueel daartoe door Kantoor4all voorgeschreven wijze, aan Kantoor4all te verstrekken. De Klant staat in voor de juistheid van alle door hem aan Kantoor4all verstrekte informatie. De Klant dient Kantoor4all voorts alle voor de uitvoering van de Overeenkomst vereiste medewerking te verlenen.

ARTIKEL 6. | LEVERTIJDEN

1. Kantoor4all spant zich in de eventueel overeengekomen levertijd na te komen, echter is deze levertijd uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet-fatale termijn.
2. Het verzuim van Kantoor4all treedt niet eerder in dan nadat de Klant Kantoor4all Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn voor de nakoming is vermeld, en Kantoor4all na het verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds met de nakoming in gebreke is.
3. Verzuim van Kantoor4all biedt de Klant recht op ontbinding van de Overeenkomst voor dat gedeelte waarop het verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende schadevergoeding.

ARTIKEL 7. | LEVERING

1. Kantoor4all behoudt zich het recht voor bestellingen in gedeelten te leveren. In dat geval vangt de eventuele bedenktijd van de Consument in verband met het herroepingsrecht pas aan op het moment dat de laatste deellevering uit de bestelling door of namens de Consument in ontvangst is genomen.
2. Het risico van verlies, beschadiging en waardevermindering van de Producten gaat over op de Klant op het moment dat de Producten door of namens de Klant in ontvangst zijn genomen. In geval Kantoor4all aansluitend op de levering de montage verzorgt, gaat vorenbedoelde risico pas over op de Klant op het moment dat de montagewerkzaamheden zijn afgerond. Indien de montage niet aansluitend op de levering plaatsvindt, geldt het bepaalde in de eerste zin van dit lid onverkort.
3. Indien de Producten niet of niet tijdig aan de Klant kunnen worden geleverd als gevolg van een omstandigheid die de Klant is toe te rekenen, is Kantoor4all gerechtigd de Producten op kosten van de Klant op te slaan, onverminderd de verplichting van de Klant tot voldoening van de overeengekomen prijs en eventuele bijkomende kosten.
4. In het geval dat de Klant afname van de Producten weigert of anderszins nalatig is de Producten in ontvangst te nemen, zal de Klant op eerste verzoek van Kantoor4all mededelen binnen welke termijn de Producten alsnog zullen worden afgenomen. Deze termijn zal nimmer langer zijn dan twee weken na de dag van het verzoek als bedoeld in de vorige zin. Kantoor4all is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien de Klant, na het verstrijken van de in de vorige zin bedoelde termijn, afname van de Producten nog steeds heeft nagelaten, onverminderd de verplichting van de Klant tot voldoening van de overeengekomen prijs en eventuele bijkomende kosten, de redelijke kosten voor opslag van de Producten en eventueel andere door de tekortkoming van de Klant ontstane kosten.

ARTIKEL 8. | MONTAGE

Indien de Overeenkomst tevens voorziet in montage van de Producten door Kantoor4all, treden Partijen in nader overleg omtrent de dag en het tijdstip van uitvoering daarvan. Kantoor4all bepaalt zelf welke medewerker of medewerkers van Kantoor4all voor de montage zorgdra(a)g(t)(en).

ARTIKEL 9. | ONDERZOEK EN KLACHTEN

1. De Klant dient op het moment van levering te onderzoeken of de aard en de hoeveelheid van de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden en deze vrij zijn van zichtbare schade of anderszins kenbare gebreken. Indien de aard en/of hoeveelheid van de Producten naar oordeel van de Klant niet aan de Overeenkomst beantwoord(t)(en) dan wel sprake is van zichtbare schade of anderszins kenbare gebreken, dient de Klant daarvan op de dag van levering Schriftelijk, onder nauwkeurige opgave van de gronden waarop de klacht betrekking heeft, bij Kantoor4all in te dienen. Zulks dient te geschieden vóórdat de Klant zelf de montage verricht of in zijn opdracht door een derden laat verrichten en onder overlegging van een foto van het verpakkingsmateriaal. Na montage van het Product door de Klant zelf of in zijn opdracht door een derde, wordt geacht dat het Product ten tijde van de levering vrij was van zichtbare schade of anderszins kenbare gebreken en komt het recht van de Klant om ter zake alsnog een klacht in te dienen, te vervallen.
2. Klachten met betrekking tot ten tijde van de levering van de Producten redelijkerwijs niet-zichtbare of anderszins niet-kenbare gebreken, dienen binnen 14 dagen nadat de Klant van het bestaan van het gebrek in kennis is geraakt, althans redelijkerwijs in kennis had kunnen geraken, Schriftelijk, onder nauwkeurige opgave van de gronden waarop de klacht betrekking heeft, bij Kantoor4all te zijn ingediend.
3. In afwijking van het bepaalde in de vorige leden van dit artikel, kan een Consument er geen beroep meer op doen dat hetgeen in het kader van een consumentenkoop is geleverd niet aan de Overeenkomst beantwoordt, indien niet binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek door de Consument ter zake bij Kantoor4all is geklaagd.
4. De Klant dient Kantoor4all in staat te stellen om de door de Klant ingediende klacht te onderzoeken.
5. Indien de Klant niet tijdig en overeenkomstig het bepaalde in de vorige leden klaagt, vloeit er voor Kantoor4all uit een dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting voort.
6. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft zijn verplichting tot tijdige betaling aan Kantoor4all bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.
7. Indien een klacht, in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg tussen Partijen kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).

ARTIKEL 10. | GARANTIE EN CONFORMITEIT

1. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders door Kantoor4all is aangegeven, garandeert Kantoor4all dat de Producten gedurende 12 maanden na de levering vrij zullen zijn van gebreken als gevolg van een productiefout, met dien verstande dat: - deze garantie niet van toepassing is op tweedehands Producten; - zulks niets afdoet aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten jegens Kantoor4all kunnen doen gelden (conformiteit).
2. Toepasselijke garantie (waaronder tevens begrepen een aanspraak op basis van non-conformiteit) vervalt indien een gebrek van het Product het gevolg is van een na de levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Kantoor4all toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld, begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige behandeling of montage door de Klant zelf of in zijn opdracht door een derde, onjuist of onoordeelkundig gebruik en het aanbrengen van veranderingen aan de Producten, waaronder mede begrepen reparaties die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Kantoor4all zijn uitgevoerd.
3. Voor een geldig beroep op garantie dient de Klant het aankoopbewijs te overleggen. De Klant kan uitsluitend een geldig beroep doen op garantie indien hij volledig heeft voldaan aan zijn betalingsverplichtingen jegens Kantoor4all.
4. In geval van een geldig beroep op garantie maakt de Klant aanspraak op herstel of vervanging van het betreffende Product, zulks ter keuze van Kantoor4all. Eventueel vervangen onderdelen worden eigendom van Kantoor4all.

ARTIKEL 11. | OVERMACHT

1. Kantoor4all is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Overeenkomst indien en voor zolang hij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend. Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt verstaan, begrepen, transportbeperkingen, fouten en tekortkomingen van toeleveranciers van Kantoor4all, epidemieën, pandemieën, personeelstekort, ongevallen in het bedrijf van Kantoor4all, brand, maatregelen van enige overheid, gewelddadige of gewapende acties, storingen in communicatieverbindingen of in apparatuur of programmatuur van Kantoor4all of derden, waardoor (tijdige) nakoming van de Overeenkomst door Kantoor4all niet mogelijk is.
2. Indien en voor zover de overmachtssituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst, zonder rechterlijke tussenkomst, met onmiddellijke ingang te ontbinden.
3. Indien Kantoor4all bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn leveringsverplichtingen heeft voldaan, of nog slechts gedeeltelijk aan zijn leveringsverplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds geleverde gedeelte, respectievelijk nog leverbare gedeelte van de Overeenkomst afzonderlijk in rekening te brengen als ware er sprake van een zelfstandige Overeenkomst.
4. Schade als gevolg van overmacht komt, onverminderd toepassing van het vorige lid, nimmer voor vergoeding in aanmerking.

ARTIKEL 12. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

1. Kantoor4all is, indien de omstandigheden van het geval dat redelijkerwijs rechtvaardigen, bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst, zonder rechterlijke tussenkomst op te schorten of de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien en voor zover de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, dan wel na het sluiten van de Overeenkomst Kantoor4all ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. Indien de nakoming van de verplichtingen van de Klant ten aanzien waarvan hij tekortschiet of dreigt te kort te schieten, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de Klant Schriftelijk door Kantoor4all in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de Klant zijn verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.
2. Indien de Klant in staat van faillissement verkeert, (voorlopige) surseance van betaling heeft aangevraagd, enig beslag op zijn goederen is gelegd, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op hem van toepassing is verklaard of anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, is Kantoor4all gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijke te ontbinden, tenzij de Klant reeds genoegzame zekerheid voor de nakoming van zijn betalingsverplichtingen heeft gesteld.
3. Voorts is Kantoor4all gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
4. De Klant maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Kantoor4all op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
5. Voor zover de grond die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden toegerekend, is de Klant verplicht de schade die Kantoor4all dientengevolge lijdt, te vergoeden.
6. Indien Kantoor4all de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 13. | PRIJZEN, KOSTEN & BETALINGEN

1. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders door Kantoor4all is aangegeven, zijn alle door Kantoor4all vermelde en door de Klant aan Kantoor4all verschuldigde bedragen in euro en exclusief btw, met dien verstande dat deze ten aanzien van Consumenten (mede) inclusief btw worden vermeld.
2. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, komen de bezorg- en eventuele montagekosten aanvullend voor rekening van de Klant, met dien verstande dat voordat een Overeenkomst met een Consument wordt gesloten, de totaalprijs wordt vermeld, inclusief btw en bezorg- en eventuele montagekosten.
3. Kantoor4all behoudt zich het recht voor om ten aanzien van de verkoop vanuit zijn webwinkel andere prijzen te hanteren dan voor verkoop langs andere wegen. De Klant kan daaraan geen rechten ontlenen.
4. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, is de Klant de volledige overeengekomen prijs en eventuele bijkomende kosten bij vooruitbetaling verschuldigd. Indien de Consument evenwel reeds voor vooruitbetaling van meer dan de helft van de koopprijs heeft gekozen, blijft hij aan deze keuze gebonden.
5. Betalingen dienen te geschieden op de daartoe door Kantoor4all aangewezen wijze en op het door Kantoor4all aangegeven moment dan wel binnen de door Kantoor4all vermelde termijn. In geval van overboeking hanteert Kantoor4all een standaardbetalingstermijn van 7 dagen na factuurdatum, maar kan daarvan in individuele gevallen afwijken, zoals in geval van een aanbetaling.
6. Betalingen dienen te geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening, behoudens voor zover Kantoor4all daarmee uitdrukkelijk en Schriftelijk heeft ingestemd en behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.
7. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van de Klant intreedt, is de Klant over het openstaande bedrag de dan geldende wettelijke handelsrente verschuldigd. In afwijking van het bepaalde in de vorige zin geldt in plaats van de daar bedoelde wettelijke handelsrente, de ‘gewone’ wettelijke rente indien de Klant een Consument is.
8. Alle redelijke kosten, zoals gerechtelijke, buitengerechtelijke en executiekosten, gemaakt ter verkrijging van de door de Klant verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant. De buitengerechtelijke incassokosten zijn gefixeerd op 15% van het openstaande bedrag, met dien verstande dat ter zake niet in het nadeel van Consumenten wordt afgeweken van het bepaalde in de Wet Incassokosten.

ARTIKEL 14. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

1. De Klant draagt de schade veroorzaakt door onjuistheden of onvolledigheden in de door hem voor de uitvoering van de Overeenkomst verstrekte informatie, iedere andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien, alsmede een andere omstandigheid die niet aan Kantoor4all kan worden toegerekend.
2. Kantoor4all is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen geleden verlies, gederfde winst, vertragingsschade en schade als gevolg van bedrijfsstagnatie.
3. Mocht Kantoor4all aansprakelijk zijn voor enige schade, dan heeft Kantoor4all te allen tijde het recht deze schade te herstellen. De Klant dient Kantoor4all hiertoe in de gelegenheid te stellen, bij gebreke waarvan elke aansprakelijkheid van Kantoor4all ter zake vervalt.
4. De aansprakelijkheid van Kantoor4all is beperkt tot nakoming van zijn verplichtingen uit hoofde van artikel 10. Indien het in dat artikel bedoelde herstel of de vervanging niet mogelijk is, is de aansprakelijkheid van Kantoor4all beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Kantoor4all betrekking heeft.
5. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen en verweren jegens Kantoor4all bedraagt één jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende rechtsvorderingen en verweren die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren.
6. De Klant vrijwaart Kantoor4all van eventuele aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan (een) ander(en) dan aan Kantoor4all toerekenbaar is.
7. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen uit dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.

ARTIKEL 15. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

1. Alle door Kantoor4all geleverde Producten blijven zijn eigendom totdat de Klant alle betalingsverplichtingen uit de betreffende Overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
2. Het is de Klant verboden de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust te verkopen, te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
3. Indien derden beslag leggen op de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Klant verplicht Kantoor4all hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
4. De Klant geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Kantoor4all of de door Kantoor4all aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. Kantoor4all is bij verzuim van de Klant gerechtigd de hier bedoelde Producten terug te nemen. Alle hiermee in verband staande redelijke kosten komen voor rekening van de Klant.
5. Als de Klant, nadat de Producten door Kantoor4all aan hem zijn geleverd, aan zijn verplichtingen heeft voldaan, herleeft het eigendomsvoorbehoud ten aanzien van deze Producten als de Klant zijn verplichtingen uit een later gesloten Overeenkomst niet nakomt.

ARTIKEL 16. | SLOTBEPALINGEN

1. Partijen kunnen de Overeenkomst slechts wijzigen (waaronder een aanvulling tevens begrepen) indien zij ter zake uitdrukkelijk en Schriftelijk met elkaar tot overeenstemming zijn gekomen.
2. Het is de Klant niet toegestaan om zijn rechten en/of verplichtingen uit de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan een derde over te dragen, tenzij zulks geschiedt met voorafgaande uitdrukkelijke en Schriftelijke instemming van Kantoor4all. Het bepaalde in de vorige zin heeft goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
3. Op elke Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
4. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Zeeland-West-Brabant wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van Kantoor4all een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Indien de Klant een Consument is, is de Consument gerechtigd de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen binnen een maand nadat Kantoor4all Schriftelijk heeft aangekondigd bij de door hem aangewezen rechter te willen procederen.